lördag 9 november 2013

Välkommen till höstens sista offentliga bildvisning

Torbjörn Bengtsson visar en bild på vilda björnar, fotograferade i Finland.
OFFENTLIG BILDVISNING. Man behöver inte ha fotograferat sedan barnsben för att bli en bra fotograf. Det bevisar fotoklubbens Torbjörn Bengtsson som sedan fyra år tillbaka ägnar en stor del av sin vakna tid åt att fota vilda djur i vår natur. 
Måndagen den 18 november klockan 19 i Eslövs stadsbibliotek svarar han för höstens avslutande offentliga bildvisning.

Så här berättar han själv om när och varför han började fotografera: 
”Jag började fotografera hösten 2009 efter att ha fått en kamera av min bror. Då blev jag fast.
Det jag gillar mest med att fotografera är klövvilt, bland annat vildsvin och hjortar. På senare tid har jag även börjat fotografera fåglar.
Jag kör ofta ut i skogar runt om i Skåne. Ibland sover jag ute ett par dagar och vaktar för att få en bra bild. Det gäller att ha tålamod och sitta still i många timmar så djuren vågar komma fram.”

Inträde inklusive kaffe: 25 kr. Arrangemanget är ett samarbete mellan fotoklubben och Vuxenskolan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar